GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Ivana Mance
UREDNIŠTVO / EDITORIAL BORD: Tamara Bjažić Klarin (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb), Sanja Horvatinčić (Institut za povijest umjetnosti, Zagreb), Vladimir Kulić (FAU School of Architecture, Fort Lauderdale), Dalibor Prančević (Filozofski fakultet, Split), Beti Žerovc (Filozofska fakulteta, Ljubljana)
IZVRŠNA UREDNICA / EXECUTIVE EDITOR: Sanja Sekelj
UREDNICA MREŽNIH IZDANJA / WEB EDITOR: Irena Šimić
UREDNIČKI SAVJET / EDITORIAL COUNCIL: Nikola Dedić (Fakultet muzičke umetnosti, Beograd), Leonida Kovač (Akademija likovnih umjetnosti, Zagreb), Elke Krasny (Akademie der bildenden Künste, Wien), Suzana Milevska (Politecnico di Milano), Nicolas Sawicki (Lehigh University, Bethlehem), Luka Skansi (Filozofski fakultet, Rijeka). Łukasz Stanek (School of Environment, Education and Development, Manchester), Mechtild Widrich (School of the Art Institute of Chicago)
LEKTURA I KOREKTURA / LANGUAGE EDITOR AND PROOFREADING
Lida Lamza
PRIJEVOD SAŽETAKA
Lida Lamza
DIZAJN, PRIJELOM I PRIPREMA ZA TISAK / DESIGN, LAYOUT AND PREPRESS:
Ivan Klisurić
AUTORI / AUTHORS: Frano Dulibić, Petja Grafenauer, Milena Jokanović, Sandra Križić Roban, Margarita Kuleva, Anastasia Masalova, Željka Miklošević, Andrej Mirčev, Luka Skansi, Goran Sunajko, Žarka Vujić
NASLOVNICA / COVER:
„Fragmenti prijeloma” / “Fragments of the Layout”
Autori / authors: Ivana Borovnjak, dizajn / design: Boris Cvjetanović, fotografija / photography: Boris Greiner, tekst / text: Maja Marković
⚫
SADRŽAJ / CONTENTS
VIZUALNI ESEJ / VISUAL ESSAY
1–16
Maja Marković
Fragmenti prijeloma
Fragments of the Layout
FOTOGRAFIJA, MEDIJACIJA / PHOTOGRAPHY, ART MEDIATION
22–43
Sandra Križić Roban
Prolongirana trauma: Domovinski rat i suvremena hrvatska fotografija
Prolonging Trauma. The Homeland War and Contemporary Croatian Photography
– Prethodno priopćenje / Preliminary Paper
44–55
Željka Miklošević
Muzejska medijacija umjetnosti u ,,bijeloj kocki”
Museum Mediation of Art in the “White Cube”
– Pregledni rad / Review paper
PORTRETI / PORTRAITS
56–67
Milena Jokanović
Kabinet čudesa Šejkinog stvaralaštva
The Leonid Šejka’s Cabinet of Curiosities
– Pregledni rad / Review paper
68–83
Frano Dulibić
Zagrebačko razdoblje Pjera Križanića
The Zagreb Period of Pjer Križanić
– Izvorni znanstveni rad / Original Scientific Paper
DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY
84–97
Margarita Kuleva, Anastasia Masalova
Sovjetski underground naraštaji: Tranzicijsko polje suvremene umjetnosti u postsovjetskoj Rusiji
The Soviet Underground Outcrops: Artistic Recognition and Transitional Field of Contemporary Art in Post-Soviet Russia
– Izvorni znanstveni rad / Original Scientific Paper
STUDIJE / STUDIES
98–119
Petja Grafenauer
Slovenska umjetnost i kulturna borba protiv janšističke politike 2020. Godine
Slovenian Art and Culture Fights Against the Janshist Politics in 2020
– Prethodno priopćenje / Preliminary Paper
OSVRTI, PRIKAZI, RECENZIJE / REPORTS, ESSAYS, REVIEWS
122–133
Žarka Vujić
Je li izložba Skulptura antičke Salone iz fundusa Gliptoteke HAZU bila nagovještaj sretnije budućnosti ovog specijaliziranog umjetničkog muzeja?
– Skulptura antičke Salone iz fundusa Gliptoteke HAZU, Gliptoteka HAZU-a, Zagreb
134–139
Goran Sunajko
S onu stranu slikarstva
– Jirsak, Libuše, ur., Šeparović, Ana, prir. Jerolim Miše: dokumenti, vrijeme, kritike. Zagreb: Moderna galerija, 2020.
140–143
Andrej Mircev
Dijalektičke figuracije-slika između memorije i agitacije
– John Heartfield, Fotografie plus Dynamite. Akademie der Künste, Berlin / Aby Warburg: The Original, Haus der Kulturen der Welt, Berlin
REAGIRANJA / RESPONSES
144–151
Luka Skansi
Otvoreno pismo Mauru Sirotnjaku
152
Autori / Authors