Život umjetnosti, 29-30, 1980, naslovnica / cover
Časopis / Journal

29/30-1980

PRIJE POLA STOLJEĆA / PRILOZI ZA TEORIJU

SADRŽAJ

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Željka Čorak

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Željka Čorak, Žarko Domljan, Eugen Franković, Tonko Maroević, Zdenko Rus, Mladenka Šolman

AUTORI / AUTHORS: Jelena Uskoković, Radovan Ivančević, Željka Čorak, Ivanka Reberski, Igor Zidić, Zvonko Maković, Eduard Kale, Ivan Focht, Marcel Bačić, Dubravko Horvatić, Grgo Gamulin, Oto Švajcer, Duško Kečkemet, Ive Šimat Banov, Vatroslav Frkin, Ješa Denegri, Tugomir Lukšić, Damir Grubić, Branko Baljkas, Predrag Vuković, Željka Zdelar, Ivan Ružić, Ernst H. Gombrich

GRAFIČKA OPREMA / DESIGN: Marcel Bačić

SADRŽAJ / CONTENTS

PRIJE POLA STOLJEĆA

4–25
Jelena Uskoković
Monumentalizam kao struja hrvatske moderne i Mirko Rački 

26–44
Radovan Ivančević
Bilješke o Ljubi Babiću        

45–57
Željka Čorak
1925: uzorak vremena: Drago Ibler i hrvatska arhitektura između ekspresionizma i funkcionalizma          

58–73
Ivanka Reberski
Između „Proljetnog salona“ i „Zemlje“: prvo slikarsko razdoblje Otona Postružnika

PRILOZI ZA TEORIJU

74–77
Igor Zidić
Periferna područja: tradicijski sadržaji i suvremena umjetnost

78–90
Zvonko Maković
Ikonografija popularne štampane slike    

91–96
Eduard Kale
Likovno u životu ljudskih zajednica    

92–102
Ivan Focht
Problem identiteta muzičkog djela

103–106
Marcel Bačić
Uz jednu skicu iz Kleeove monografije: o stotoj obljetnici rođenja      

PORTRETI

108–114
Dubravko Horvatić
Juraj Plančić: u povodu 50-godišnjice smrti

115–122
Dubravko Horvatić
Djelo Ive Gattina

123–128
Grgo Gamulin
Za Ladislava Kralja Međimuraca: u povodu otvaranja spomen-zbirke u Čakovcu      

129–134
Oto Švajcer
Arpad F. Mesaroš – zaboravljeni slavonski slikar   

135–139
Duško Kečkemet
Silvije Bonacci Ciko (1893.–1966.)  

140–147
Ive Šimat Banov
Vasilije Jordan          

148–153
Radovan Ivančević
Tri etude o Pliskovcu: Igra strelicama, Kvadrat i kocka, U počast balonu

SITUACIJE

155–161
Željka Čorak
Crkva pokraj mora   

162–165
Ive Šimat Banov
Slučaj „Biafre“          

166–173
Grgo Gamulin
Doprinos „Munchenskom krugu“

174–179
Željka Čorak
Grafički dizajn u hrvatskoj secesiji

180–185
Vatroslav Frkin
Herman Bollé i obnova franjevačkih sakralnih objekata

186–192
Ješa Denegri
Tendencije umjetnosti u Francuskoj 1968.–1978./9.       

193–203
Tugomir Lukšić
Le Nain – prezime bez imena?        

KRONIKA

205–207
Damir Grubić
Edo Kovačević, izložba u Umjetničkom paviljonu 1978. 

207–210
Branko Baljkas
Ljubo Ivančić, izložba u Modernoj galeriji, 1980. 

210–212
Tonko Maroević
Ksenija Kantoci. Izložba u Muzeju seljačkih buna, Donja Stubica, 1980.

213–214
Tonko Maroević
Nevenka Vučičević. Izložba u Galeriji društvenog doma Trešnjevka, 1978.

214–216
Predrag Vuković
Ante Rašić. Izložba u Galeriji „Vladimir Nazor“, 1979.

216–217
Tonko Maroević
Dalibor Jelavić. Izložba u Galeriji „Vladimir Nazor“, 1979.

217–218
Željka Zdelar
Ivan Stančić. Izložba u Galeriji Schira, 1979.

219–221
Ive Šimat Banov
Boris Švaljek. Izložba u Galeriji Zagreb-lntercontinental, 1980.

222–223
Ive Šimat Banov
Kuzma Kovačić. Izložba u Galeriji Schira, 1980.

224–225
Zvonko Maković
Ante Rašić. Izložba u Galeriji „Meduza“, Koper, 1980.

225–226
Tonko Maroević
Nuradin Trtovac. Izložba u Galeriji društvenog doma Trešnjevka, 1980.

KNJIGE

228–229
Željka Čorak
Želimir Koščević, ispitivanje međuprostora

229–231
Ivan Ružić
Žarko Domljan, Arhitekt Ehrlich    

230–231
Tonko Maroević
Marija Planić-Lončarić, Planirana izgradnja na području Dubrovačke republike       

232–233
Ivan Ružić
Leksikon ikonografije, liturgike i simbolike zapadnog kršćanstva        

PRIJEVOD

234–253
Ernst H. Gombrich
Umjetnost i napredak, djelovanje i prijetvorba jedne ideje: od klasicizma k primitivizmu   


Cijena: rasprodano

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.

ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).