Život umjetnosti, 45-46, 1989, naslovnica / cover
Časopis / Journal

45/46-1989

FOTOGRAFIJA 1839.–1989. / PORTRETI / FUTURIZAM 1909.–1989. / KRONIKA

SADRŽAJ

GLAVNI I ODGOVORNI UREDNIK / EDITOR-IN-CHIEF: Zvonko Maković

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Marcel Bačić, Željka Čorak, Žarko Domljan, Eugen Franković, Zvanko Maković, Tonko Maroević, Milan Pelc, Mladenka Šolman

AUTORI / AUTHORS: Želimir Koščević, Krešimir Oremović, Ješa Denegri, Radovan Ivančević, Markita Franulić, Zvonko Maković, Goran Tomčić, Stuart Morgan, Mark Holborn, Cindy Sherman, Ivanka Reberski, Darko Šimičić, Željko Kipke, Andrej Medved, Rudi Fuchs, Thomas Huber  , Germano Celant, Darko Glavan, Leonardo Dudreville, Achille Funi, Luigi Russolo, Mario Sironi, Umberto Boccioni, Antonio Sant’Elia, Revner Banham, Feđa Vukić, Krešimir Rogina, Johannes auf der Lake, Darja Radović, Krešimir Oremović, Goran Tomčić, Zlatko Perhoč, Ivo Maroević, Žarko Domljan, Milan Pelc, Aby Warburg, Tonko Maroević

LIKOVNI I TEHNIČKI UREDNIK / ART AND TECHNICAL EDITOR: Marcel Bačić

SADRŽAJ / CONTENTS

FOTOGRAFIJA 1839.–1989.

7–10
Želimir Koščević
Stratigrafija fotografske slike         

11–21
Krešimir Oremović
Dva lica jednog vremena, fotografija u Njemačkoj 20-ih i 30-ih godina

22–27
Ješa Denegri
Dabac: Opažaji, slike, uspomene    

28–33
Želimir Koščević
Tošo Dabac               

34–39
Radovan Ivančević
Optička sjećanja Mladena Grčevića          

40–53
Markita Franulić
Poletova fotografija – deset godina kasnije        

54–55
Zvonko Maković
U ime ruže                

56–57
Markita Franulić
Goranka Matić, fotografije. U povodu izložbe u knjižari „Moderna vremena“ u Zagrebu

58
Goran Tomčić
Tonka Kulčar: Između priznanja i marginalnog    

59–62
Stuart Morgan
Nešto čarobno        

63–65
Mark Holborn
Specijalni efekti: od modernizma k iluziji

66–69
Cindy Sherman
Moje fotografije       

PORTRETI

70–79
Ivanka Reberski
Prilog valorizaciji slikarstva Anke Krizmanić        

80–81
Darko Šimičić
Razgovor s Mladenom Stilinovićem

81
Željko Kipke
Estetika gustog postavljanja slika, Mladen Stilinović: Eksploatacija mrtvih 1984.–1988.

82–85
Andrej Medved
Slika – psihotičko tijelo                  

86–88
Ješa Denegri
Dean Jokanović Toumin                 

89–91
Rudi Fuchs
Anselm Kiefer         

92–94
Thomas Huber
Prapovijest slika       

FUTURIZAM 1909.–1989.

96
Germano Celant
Futuristički manifesti          

97–98
Darko Glavan
Sironi i futurizam     

99–100
Leonardo Dudreville, Achille Funi, Luigi Russolo, Mario Sironi
Protiv svih povrataka u slikarstvu. Futuristički manifest (11. 1. 1920.)

100–102
Umberto Boccioni
Manifesto 1914.                   

103–104
Antonio  Sant’Elia
Manifest futurističke arhitekture

105–109
Reyner Banham
Sant’Elia                   

110–119
Feđa Vukić
Čežnja i zadovoljstvo           

120–130
Krešimir Rogina
Strategija arhitektonskog futurizma

KRONIKA

132–135
Ješa Denegri
Bijenale u Veneciji i jugoslavenska moderna umjetnost 1895.–1988. Galerija suvremene umjetnosti, Zagreb, lipanj–srpanj 1988.

135–137
Johannes auf der Lake
Mjera svih stvari. O djelu Milivoja Bijelića u povodu izložbe u Kunstraum – Wuppertal, u svibnju 1988.

138–139
Ješa Denegri
Slavomir Drinković. Beograd, Salon Muzeja savremene umetnosti, april–maj 1988. 

139–141
Andrej Medved
Slikarstvo Emerika Bernarda. U povodu retrospektivne izložbe u ljubljanskoj Modernoj galeriji, ljeto 1988.  

141–142
Darja Radović
Josip Vaništa: Crteži 1953.–1988. Galerija suvremene umjetnosti, Zagreb, 22. 12. 1988.–22. 1. 1989.  

142–143
Darja Radović i Krešimir Oremović
Sovjetski plakat: 1918.–1930. Galerija suvremene umjetnosti, Zagreb, 25. 10.–20. 11. 1988.          

143–144
Goran Tomčić
„Nelagodje v prostoru“. U povodu izložbe Dube Sambolec u Modernoj galeriji u Ljubljani 

144
Zvonko Maković
Tomislav Hruškovec. Tiflološki muzej Jugoslavije, Zagreb          

145
Goran Tomčić
Partizanska karikatura 1941.–1945. Muzej revolucije naroda Hrvatske 2. 2. – 2.  4. 1989.

145–146
Feđa Vukić
Goodbye Marcel. Žarko Vijatović, Galerija Doma JNA, Zagreb  

146–147
Zlatko Perhoč
Slike Nenada Voriha. Galerija Nova, 10.–26. ožujka 1988.      

147–148
Goran Tomčić
Mangelos      

148–151
Ješa Denegri
Marina Abramović / Ulay – Ulay / Marina Abramović: Veliki Hod

151–152
Ivo Maroević
Tri izložbe arhitekture u Zagrebu i Ljubljani. „Romanička arhitektura u Sloveniji“, 14. 3.–2. 4. 1988., Ljubljana, Likovno raztavišče Rihard Jakopič, autori Marjan Zadnikar i Ivan Stopar, organizator Arhitekturni muzej u Ljubljani, „Helmut Jahn – arhitektura“, 15. 3.–15. 4. 1988., Zagreb, Muzej za umjetnost i obrt, autor Ante Glibota, organizator Pariš Art Centre, „Zagreb ah Zagreb“, 21. 3.–10. 4. 1988., Zagreb, Galerija Karas HDLU, autor Andrija Rusan, organizator JAA za SR Hrvatsku, IBA Berlin 1987.  

153
Žarko Domljan
Rudi Supek, Grad po mjeri čovjeka. Naprijed, Zagreb 1987.     

154
Žarko Domljan
1987. Badurina, B. Škunca, i F. Škunca, Sakralni prostor tijekom povijesti i danas. Vlastita naklada, Zagreb 1987.

155
Feđa Vukić
Što to čini jednu knjigu tako izazovnom, tako neobičnom. Robert Venturi, Denis Scott Brown, Steven Izenour, „Poruke Las Vegasa: zaboravljeni simbolizam arhitektonske forme“, „Građevinska knjiga“, Beograd, 1988.

157–160
Milan Pelc
Bilješka uz Warburga

161–177
Aby Warburg
Portretizam i firentinsko građanstvo        

178–179
Tonko Maroević
In Memoriam, Milan Prelog (1919.–1988.)


Cijena: rasprodano

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.

ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).