Život umjetnosti, 52-53, 1992-1993, naslovnica / cover
Časopis / Journal

52/53-1992/93



SADRŽAJ

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Darja Radović

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Zvonko Maković, Darja Radović, Sanja Štok, Feđa Vukić

SAVJET ČASOPISA / JOURNAL COUNCIL: Željka Čorak, Eugen Franković, Tonko Maroević, Milan Pelc, Mladenka Šolman

AUTORI / AUTHORS: Olga Maruševski, Zlatko Jurić, Vesna Mikić, Velimir Neidhardt, Vera Marsić, Nenad Fabijanić, Sanja Filep, Sanja Štok, Darja Radović, Feđa Vukić, Sandra Križić Roban, Ješa Denegri, Nada Beroš, Antun Maračić, Boris Demur, Branka Stipančić, Matko Meštrović, Radovan Ivančević, Žarka Vujić, Željko Kipke, Tania Schilling, Fedor Kritovac, Zvonko Maković, Ljiljana Kolešnik, Jasna Galjer, Renata Margaretić

LIKOVNI I TEHNIČKI UREDNIK / ART AND TECHNICAL EDITOR: Sanja Štok

SADRŽAJ / CONTENTS

4–9
Olga Maruševski
Kuća boga Dioniza u Mikulićima
The House of Dionysus in Mikulići

10–21
Zlatko Jurić
Sakralni prostori prema srednjoeuropskoj arhitekturi
Sacral Spaces in Comparison to Middle European Architecture

22–29
Vesna Mikić
Antun Ulrich ‒ uz 90.  obljetnicu života
Celebrating 90 Years of Architect Antun Ulrich

30–35
Velimir Neidhardt
Drago Galić
Drago Galić

36–43
Vera Marsić
Rašica ‒ slikar, arhitekt, scenograf
Rašica Painter, Architect, Scenographer

44–46
Nenad Fabijanić
Sjećanje na mog profesora
In memoriam to Neven Šegvić, my Professor

47–51
Sanja Filep
Neven Šegvić. O razvitku moderne arhitekture u Hrvatskoj
Architect Neven Šegvić (1917–1992), about the Development of Modern Croatian Architecture

52–57
Sanja Štok
EUROPAN: Zadar–Nova Gorica–Zagreb
EUROPAN: Zadar–Nova Gorica–Zagreb

58–63
Darja Radović
Arhitektura kao kultura
Architecture as Culture

64–69
Feđa Vukić
Zadovoljstvo u kontekstu
Satisfaction within the Context

70–73
Sandra Križić Roban
Arhitektura široke geste
Architect of a wide gesture

74–75
Ješa Denegri
Giulio Carlo Argan
Giulio Carlo Argan

76–81
Nada Beroš
Žar i dim, stigma i nimbus
Glow and Smoke, Stigma and Nimbus

82–85
Antun Maračić
Umjetnik, zemlja i svemir
Artist, the Earth and the Universe

86–87
Boris Demur
Spirale čitanja
The Spirals of Reading

88–91
Branka Stipančić
Slikarstvo monokromije
The Painting of Monochrome

92–95
Matko Meštrović
Dizajn i kulturna okolina 21. stoljeća
Design and the 21st Century Cultural Environment

96–97
Nada Beroš
Od pismenosti do lijepe književnosti
From Literacy to Literature

98–99
Radovan Ivančević
Vizualni jezik i likovna kultura
Visual Language and Art Culture

100–102
Žarka Vujić
Sabirem dakle jesam
Collect, Therefore I Exist

103–105
Željko Kipke
Muzej protiv muzeja
Museum Against Museums

106–107
Tania Schilling
Jan Hoet i posljednja Documenta
Jan Hoet and the Latest Documenta

107–109
Fedor Kritovac
Arhitektura i artefakti u Ilićevim crtežima
Architecture and Artifacts in the Drawings of Mirko llić

110–111
Nada Beroš
Izvor ni na nebu ni na zemlji
An Origin neither on Earth nor in Heaven

112
Zvonko Maković
Godinu dana poslije
A Year After

113–114
Radovan Ivančević
Dodatak za Dalibora Stošića
Addition for Dalibor Stošić

 114–116
Ljiljana Kolešnik
Meka umjetnost u potrazi za čvrstom rukom
„Soft“ Art in Search of a „Firm Hand“

117–118
Zvonko Maković
Egoeast, hrvatska umjetnost danas
EgoEast – Croatian Art Today

119–120
Jasna Galjer
Umjetnost nakita
The Art of Jewelry

120–121
Nada Beroš
Zov melankolije
The Call of Melancholy

122
Renata Margaretić
Marijana Birtić
The Exhibition of Marijana Birtić


Reklame


Rasprodano / Sold out.

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.

ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).