SONY DSC
Časopis / Journal

71/72-2004

Kao poseban prilog ovom broju donosimo i temat Umjetnost i ideologija: pedesete u podijeljenoj Europi, posvećen uspomeni na prof. dr. Radovana Ivančevića (1931.–2004.).

SADRŽAJ

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Sandra Križić Roban

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Branka Stipančić, Petar Prelog

SAVJET ČASOPISA / JOURNAL COUNCIL: Željka Čorak, Tonko Maroević

UREDNICA BROJA / ISSUE EDITOR: Ljiljana Kolešnik

AUTORI / AUTHORS: Petar Prelog, Walter Seidl, Ružica Šimunović, Mladenka Šolman, Jerica Ziherl, Sonja Briski Uzelac, Ante Vranković, Iva Radmila Janković, Irena Kraševac, Hela Vukadin-Doronjga, Ljiljana Kolešnik, Miško Šuvaković, Sonja Briski Uzelac, Tonko Maroević, Zvonko Maković, Marijan Susovski, Ješa Denegri, Berislav Valušek, Ivanka Reberski, Vladimir Crnković, Ivo Maroević, Darja Radović Mahečić, Renata Margaretić Urlić, Radovan Ivančević, Sandra Križić Roban, Želimir Koščević

OBLIKOVANJE / DESIGN: Igor Kuduz – Mario Aničić, pinhead_ured, Zagreb

SADRŽAJ / CONTENTS

4–13
Petar Prelog
Duje Jurić – neumorni tumač prostora
Duje Jurić – the tireless interpreter of space

14–25
Walter Seidl
Markus Schinwald – u potrazi za novim granicama
Markus Schinwald – in search of a new frontier

26–33
Ružica Šimunović
Sislej Xhafa – Zagreb boogie woogie
Sislej Xhafa – Zagreb boogie woogie 

34–43
Et n’est-ce &/et. Korak Lefevrea Jean Claudea
Et n’est-ce &/et. Le pas de Lefevre Jean Claude 

44–49
Mladenka Šolman
Skulptura Jespera Neergaarda – strukture i značenja
Jesper Neergaard’s sculpture – structures and meanings

50–61
Jerica Ziherl
Strah i bijeg od realnosti dekadentnih zapadnjaka
Fearing and fleeing the reality of decadent westernizers

62–74
Sonja Briski Uzelac
Mangelos na putu po Europi
Mangelos on his European journey

RECENZIJE

75–76
Ante Vranković
Sve što smo htjeli znati o reljefu Petra Krešimira IV

76–78
Iva R. Janković
Dossier Beuys

78–79
Irena Kraševac
Meštrović u Engleskoj

80–83
Hela Vukadin-Doronjga
Četiri slike Zagreba

UMJETNOST I IDEOLOGIJA

87–88
Ljiljana Kolešnik
Umjetnost i ideologija – pedesete u podijeljenoj Europi
Art and ideology – the nineteen-fifties in a ided Europe

91–94
Miško Šuvaković
Umjetnost i ideologija. Pedesete u podijeljenoj Europi

95–99
Sonja Briski Uzelac
Izloženo djelo nije idealno vlasništvo autora. O ideologijskom obzoru

100–102
Tonko Maroević
Red i rez. Prevladavanje podjele pedesetih

103–106
Zvonko Maković
Junaci šutnje. Jedan aspekt figurativne umjetnosti pedesetih

107–115
Marijan Susovski
Exat ‘51 — europski avangardni pokret. Umjetnost — stvarnost —politika

116–118
Ješa Denegri
Exat ‘51 u međunarodnom i domaćem okruženju

119–122
Ljiljana Kolešnik
Problem recepcije geometrijske apstrakcije u Hrvatskoj umjetnosti 50-ih godina

123–126
Berislav Valušek
Ideološki kontekst riječkih salona

127–133
Ivanka Reberski
Preobrazba motiva na granici „obostranog“ u hrvatskom slikarstvu pedesetih godina

134–140
Vladimir Crnković
Uloga i značenje galerije primitivne umjetnosti i njezina kustosa dr. Miće Bašičevića u traganju za novim oblicima likovnosti. Fragmenti za studiju

141–145
Ivo Maroević
Hrvatska arhitektura pedesetih. Kontinuitet moderne u okruženju socijalizma

146–151
Darja Radović Mahečić
Vizija i zbilja. Zagrebačka arhitektura i urbanizam 50-ih godina

152–155
Renata Margaretić Urlić
Socijalističko „prosvjetiteljstvo“ i kontinuitet moderne. Primjer RANS-a Moša Pijade

156–159
Radovan Ivančević
Avangarda zagrebačkog animiranog filma pedestih

160–164
Sandra Križić Roban
Bijeg od programatskog diktata. Osobni fotografski doprinosi umjetnosti pedesetih

165–167
Želimir Koščević
Pedesete i devedesete


Cijena: 15 kn

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
ZU_100-2017_naslovnica_cover
Časopis / Journal

100-2017

LJUBAV / LOVE

Prema Hanni Arendt, riječi nisu samo medij u kojem mislimo nego i medij koji živimo. Riječ ljubav često se izgovara, no recentno doba kao da više ne shvaća složenost njezina značenja. Je li točna tvrdnja Zygmunta Baumana da smo počeli zaboravljati kako voljeti i što teorija može ponuditi u svrhu obrane uzoraka (ljubavnog) ponašanja čija je stabilnost ugrožena?

Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.