ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).

SADRŽAJ

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Sandra Križić Roban

IZVRŠNA UREDNICA / EXECUTIVE EDITOR: Marija Borovičkić

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Sanja Horvatinčić, Liesbeth Decan, Leonida Kovač, Suzana Marjanić, Irena Šimić

AUTORI TEKSTOVA / AUTHORS OF TEXTS: Lea Vene, Marija Borovičkić, Sandra Križić Roban, Anthony Haughey, Sandra Vitaljić, Jacques Defert, Christine Frisinghelli, Andrea Palašti, Antonio Grgić

VIZUALNI ESEJ / VISUAL ESSAY: Thierry Girard

DIZAJN I PRIJELOM / DESIGN AND LAYOUT: bilić_müller studio


(…) Fotografija nije medij „kao takav“, ona nije tek alat za stvaranje slika koje će svjedočiti o različitosti, o ljupkosti ili oporosti nekog prizora, osobe ili događaja. Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi; što smo propustili vidjeti. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije). Može li nas jednom snimljen prizor navesti da preispitamo svoju povijest i okolnosti koje su tada bile aktualne? Jesu li brojne terminološke odrednice na koje nailazimo u teoriji fotografije utjecale na status slike i promatrača? Na koji je način formirano značenje fotografija koje ovom prilikom razmatramo? Jesmo li i do koje mjere podvrgnuti nekoj vrsti kolonijalizacije, i nalazimo li svoje pretke usidrene u kadrovima čiji narativi ne moraju nužno rekonstruirati realnost i objektivnost koje priželjkujemo? Na ova i mnoga druga pitanja odgovaraju autori priloga u ovom broju časopisa, koji se jednim dijelom temelji na izlaganjima s međunarodne konferencije Metafora prtljage, održane u Zagrebu 2015. godine u sklopu programa Rendez-vous – Festival Francuske u Hrvatskoj.

(…) nastojimo pridonijeti promišljanju o mediju fotografije i njegovoj osjetljivoj ulozi. Povijesna zbivanja, jednako kao i ona sadašnja, nisu neutralna; podložna su preispitivanju, u čemu važnu ulogu ima fotografija. I dok se zanosimo mišljenjem da s pomoću fotografije razumijemo svijet, jer riječ je o mediju koji pripomaže prividnom osjećaju njegove cjelovitosti, ne treba zaboraviti da nas fotografija uči o mnogim važnim stvarima. Prenosi nam znanja i informacije o Drugima i drugačijima, pomaže u prihvaćanju nekonvencionalnih načina označavanja identiteta i generira sustave znakova koji u konačnici funkcioniraju mimo rigidnih struktura moći.

(iz uvodnika)

 

SADRŽAJ / CONTENTS

4–9
Sandra Križić Roban
Metafora prtljage
Metaphor of Baggage

12–21
Lea Vene
Istina, cijela istina i ništa osim istine. Vizualno-antropološka propitivanja etike slike
The truth, the whole truth and nothing but the truth. Visual anthropology’s inquiry into image ethics

22–43
Marija Borovičkić
Proširene metodološke prakse i etnografski obrat u suvremenoj fotografiji: Davor Konjikušić, Neven Petrović i Bojan Mucko
Expanded methodological practices and the ethnographic turn in contemporary photography: Davor Konjikušić, Neven Petrović and Bojan Mucko

44–59
Sandra Križić Roban
Teret koji (pre)nosimo
The baggage that we carry

 

KRITIČKE PERSPEKTIVE UMJETNIKA / ARTISTS CRITICAL PERSPECTIVES

62–73
Anthony Haughey
Prikazati nezamislivo: Povratak na mjesto zločina
Imaging the Unimaginable: Returning to the scene of a crime

74–85
Sandra Vitaljić
Fotograf kao društveni čimbenik
Photographer as a social actor

 

VIZUALNI ESEJ / VISUAL ESSAY

87–104
Thierry Girard
Povratak na Dunav
Return on Danube

Esej je objavljen ljubaznošću autora, za više informacije posjetite / Essay was published by the courtesy of author, for more information please visit: http://www.thierrygirard.com/photographies.htm

FORUM

108–113
Jacques Defert
Fotografski prizori: dokumentarni pristupi i konstrukcije stvarnosti

114–121
Christine Frisinghelli
Vidjeti da bi se razumjelo. Pokazati da bi se shvatilo. Fotografska dokumentacija Pierrea Bourdieua Alžir, 1957. – 1961.

122–129
Andrea Palašti
Dokumentarne strategije u suvremenoj fotografiji

130–139
Antonio Grgić
Sjene srušenih spomenika: nedokumentiranje performansa kao negacija magijske dimenzije slike, teksta ili historije

140–141
Biografije
Biographies


Cijena: 40 kn

 

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.

ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).