ZU_98-2016_naslovnica_cover
Časopis / Journal

98-2016

METAFORA PRTLJAGE / METAPHOR OF BAGGAGE

Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije).

SADRŽAJ

GLAVNA I ODGOVORNA UREDNICA / EDITOR-IN-CHIEF: Sandra Križić Roban

IZVRŠNA UREDNICA / EXECUTIVE EDITOR: Marija Borovičkić

UREDNIŠTVO / EDITORIAL BOARD: Sanja Horvatinčić, Liesbeth Decan, Leonida Kovač, Suzana Marjanić, Irena Šimić

AUTORI TEKSTOVA / AUTHORS OF TEXTS: Lea Vene, Marija Borovičkić, Sandra Križić Roban, Anthony Haughey, Sandra Vitaljić, Jacques Defert, Christine Frisinghelli, Andrea Palašti, Antonio Grgić

VIZUALNI ESEJ / VISUAL ESSAY: Thierry Girard

DIZAJN I PRIJELOM / DESIGN AND LAYOUT: bilić_müller studio


(…) Fotografija nije medij „kao takav“, ona nije tek alat za stvaranje slika koje će svjedočiti o različitosti, o ljupkosti ili oporosti nekog prizora, osobe ili događaja. Zanima nas što o sebi i „svojoj“ povijesti možemo doznati gledajući ono što je snimio netko drugi; što smo propustili vidjeti. Želimo proširiti granice medija postavljene u svrhu arhiviranja prizora, snalaženja i identifikacije (pa i interpretacije). Može li nas jednom snimljen prizor navesti da preispitamo svoju povijest i okolnosti koje su tada bile aktualne? Jesu li brojne terminološke odrednice na koje nailazimo u teoriji fotografije utjecale na status slike i promatrača? Na koji je način formirano značenje fotografija koje ovom prilikom razmatramo? Jesmo li i do koje mjere podvrgnuti nekoj vrsti kolonijalizacije, i nalazimo li svoje pretke usidrene u kadrovima čiji narativi ne moraju nužno rekonstruirati realnost i objektivnost koje priželjkujemo? Na ova i mnoga druga pitanja odgovaraju autori priloga u ovom broju časopisa, koji se jednim dijelom temelji na izlaganjima s međunarodne konferencije Metafora prtljage, održane u Zagrebu 2015. godine u sklopu programa Rendez-vous – Festival Francuske u Hrvatskoj.

(…) nastojimo pridonijeti promišljanju o mediju fotografije i njegovoj osjetljivoj ulozi. Povijesna zbivanja, jednako kao i ona sadašnja, nisu neutralna; podložna su preispitivanju, u čemu važnu ulogu ima fotografija. I dok se zanosimo mišljenjem da s pomoću fotografije razumijemo svijet, jer riječ je o mediju koji pripomaže prividnom osjećaju njegove cjelovitosti, ne treba zaboraviti da nas fotografija uči o mnogim važnim stvarima. Prenosi nam znanja i informacije o Drugima i drugačijima, pomaže u prihvaćanju nekonvencionalnih načina označavanja identiteta i generira sustave znakova koji u konačnici funkcioniraju mimo rigidnih struktura moći.

(iz uvodnika)

 

SADRŽAJ / CONTENTS

4–9
Sandra Križić Roban
Metafora prtljage
Metaphor of Baggage

12–21
Lea Vene
Istina, cijela istina i ništa osim istine. Vizualno-antropološka propitivanja etike slike
The truth, the whole truth and nothing but the truth. Visual anthropology’s inquiry into image ethics

22–43
Marija Borovičkić
Proširene metodološke prakse i etnografski obrat u suvremenoj fotografiji: Davor Konjikušić, Neven Petrović i Bojan Mucko
Expanded methodological practices and the ethnographic turn in contemporary photography: Davor Konjikušić, Neven Petrović and Bojan Mucko

44–59
Sandra Križić Roban
Teret koji (pre)nosimo
The baggage that we carry

 

KRITIČKE PERSPEKTIVE UMJETNIKA / ARTISTS CRITICAL PERSPECTIVES

62–73
Anthony Haughey
Prikazati nezamislivo: Povratak na mjesto zločina
Imaging the Unimaginable: Returning to the scene of a crime

74–85
Sandra Vitaljić
Fotograf kao društveni čimbenik
Photographer as a social actor

 

VIZUALNI ESEJ / VISUAL ESSAY

87–104
Thierry Girard
Povratak na Dunav
Return on Danube

Esej je objavljen ljubaznošću autora, za više informacije posjetite / Essay was published by the courtesy of author, for more information please visit: http://www.thierrygirard.com/photographies.htm

FORUM

108–113
Jacques Defert
Fotografski prizori: dokumentarni pristupi i konstrukcije stvarnosti

114–121
Christine Frisinghelli
Vidjeti da bi se razumjelo. Pokazati da bi se shvatilo. Fotografska dokumentacija Pierrea Bourdieua Alžir, 1957. – 1961.

122–129
Andrea Palašti
Dokumentarne strategije u suvremenoj fotografiji

130–139
Antonio Grgić
Sjene srušenih spomenika: nedokumentiranje performansa kao negacija magijske dimenzije slike, teksta ili historije

140–141
Biografije
Biographies


Cijena: 40 kn

 

NARUČITE ONLINE

Naziv

Adresa

Grad

OIB

Email

Napomena

ZA DALJNJE ČITANJE
ZU_100-2017_naslovnica_cover
Časopis / Journal

100-2017

LJUBAV / LOVE

Prema Hanni Arendt, riječi nisu samo medij u kojem mislimo nego i medij koji živimo. Riječ ljubav često se izgovara, no recentno doba kao da više ne shvaća složenost njezina značenja. Je li točna tvrdnja Zygmunta Baumana da smo počeli zaboravljati kako voljeti i što teorija može ponuditi u svrhu obrane uzoraka (ljubavnog) ponašanja čija je stabilnost ugrožena?

Život umjetnosti, 99-2016, naslovnica / cover
Časopis / Journal

99-2016

DIGITALNA POVIJEST UMJETNOSTI / DIGITAL ART HISTORY

Digitalna povijest umjetnosti u velikoj mjeri ovisi o spremnosti povjesničara umjetnosti da – polazeći od analitičkih mogućnosti suvremenih medijskih tehnologija – postavljaju nova i drukčija istraživačka pitanja, razvijaju nove interpretativne strategije i proizvode nove, interdisciplinarne narative.